Önmagában már a micro:bitek használata is innovatív megoldásnak számít az oktatásban, Zatkó Nikoletta azonban még egy területet, a szabadulószobák világát is integrálta diplomamunkájába. Ezzel lehetővé tette, hogy a programozást, algoritmizálást a diákok egy olyan kreatív alkotótevékenységként hasznosíthassák, amellyel mind ők, mind az elkészült szobát kipróbáló társaik fejlődhetnek.
Nikoletta a szabadulószoba-projektet úgy alkotta meg, hogy egy olyan komplex, féléven átívelő tevékenység legyen, amely a legtöbb kulcskompetenciát érinti, illetve fejleszti. A cél az, hogy a diákok a pedagógus támogatásával önálló ötleteik alapján dolgozhassanak és olyan kreatív alkotótevékenységet végezzenek, amelyben nem csak az informatika, hanem más műveltségi területek is helyet kapjanak, mindezt játékosan, szórakoztató módon.
A dolgozat kiváló példája annak, hogy hogyan lehet több, innovatív területet összekapcsolni és az oktatásban felhasználni.